|
Indkørslen begynder ude til siden, hvor det vil få adgang fra Arnes kommende stationsmodul.
Hovedsporet kører i en svag bue uden om terminalområdet. Modulet er 120 cm. |
|
Det centrale terminalområde, hvor der også kommer til at køre lastbiler på (Faller Car System). Dette modul er 150 cm langt, d.v.s. samme længde som mit bromodul. Herved kan de skrues sammen under transport. Der er 2 terminalspor. Det ene går under selve containerkranen, mens det andet er foran mellem kranen og hvoedsporet. |
|
Ved udkørslen samles hovedspor og terminalspor. Der kommer også et lille traktorhus efter idé fra Glostrup station. Modulet er 120 cm. På baggrund af weekendens kørsel overvejer at sætte endnu et modul ind, så der er plads til parkere lange godsstammer inden for terminalområdet. |
|
Traktorhuset er fjernet i efteråret 2008 efter det har stået åbent i begge ender gennem lang tid. |
|
Korkunderlag er lagt på en del af banen og ligeledes er spor limet fast.
Jeg har valgt at have træsveller i terminalområdet, mens hovedsporene er lagt i betonsveller. Der bliver kun indkørsel i stationsenden ved Arne og udkørsel i den modsatte ende. Dette er valgt for ikke at gøre styringen alt for kompliceret |
|
Stilbillede fra byggeprocessen. |
|
Sporene er lagt for hovedsporene. Ballast m.m. mangler for terminalsporene. De to andre moduler har også fået lagt spor og sporskifter. Styrepulten er næsten på plads. Der skal lige tjekkes op på sporskiftedrevene. |
|
Her ses fire af modulerne. Modulet til venstre vil få et sidespor, der i klubregi er sidespor, men kommer til at være hovedspor på min hjemmebane. Denne er plan er nu ændret, så modulet ikke kan anvendes på min hjemmebane. |
|
I vinterens løb har det sidste modul fået en landskabsmæssig bearbejdning. Jeg skal nu have sikret mig at sporene og sporskifterne fungerer elektrisk. |
|
Fortsættelse følger, men hav lidt tålmodighed. Det sidste modulbyggeri tog mere end 3 år! |
Til hobbysiden |
Opdateret den 05-04-2011 |